پنل sms

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانستن زمان تعویض دیسک های ترمز خودرویتان اگر مکانیک ماهر نباشید کار آسانی نیست. مشکلی که ممکن است در دیسک های ترمز به نظر برسد می تواند به راحتی مشکل دیگری در کمک فنر یا لنت ترمز باشد.

تعویض دیسک ترمز ماشین

اما اطمینان از اینکه ترمزهای شما به درستی کار می کنند هم برای ایمنی شما و هم برای ایمنی سایر رانندگان حیاتی است. ترمزهای معیوب می توانند به راحتی منجر به تصادف شوند، بنابراین خوب است که از علائم ساییدگی و پارگی دیسک های ترمز خود آگاه باشید.

خوشبختانه، اینجا در https://vateh-sp.com، ما سال ها تجربه کار با دیسک های ترمز داریم، بنابراین می دانیم که اگر نگران فرسوده شدن دیسک های ترمز خود هستید و چگونه بگویید چه زمانی باید دیسک های ترمز را تعویض کنید، باید به دنبال چه چیزی باشید. روی ماشین ها

دیسک های ترمز چگونه کار می کنند؟

دیسک های ترمز مشابه ترمزهای دوچرخه کار می کنند. هنگامی که به پدال ترمز فشار می آورید، مایع را از طریق لوله ها و پیستون ها عبور می دهد که باعث می شود لنت های ترمز روی دیسک های ترمز فشرده شوند. این باعث ایجاد اصطکاک می شود که باعث کاهش سرعت خودرو و توقف آن می شود.

دیسک ترمز (Brake Disc ) یا دیسک چرخ یک قطعه ی دایره ای شکل از جنس؛ آلومینیوم، چدن، آهن یا فولاد و از بهترین انواع ترمز در خودرو ها با نقش کلیدی در سیستم ترمز برای تقلیل سرعت یا از حرکت ایستادن خودرو است. فشردن پدال ترمز از طریق ایجاد اصطکاک بین ترمز دیسکی و لنت های ترمز مانع حرکت دیسک ترمز و چرخ های خودرو می شود.

 

اما با گذشت زمان، اصطکاک باعث می‌شود دیسک‌های ترمز بسیار داغ شوند که دیسک‌ها تاب می‌خورد و فرسوده می‌شود. در مورد آسیب دیدن دیسک های ترمز و دانستن زمان تعویض دیسک ترمز در خودروها، چند علامت مشخص وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

چگونه بفهمم دیسک های ترمز فرسوده شده اند؟ 4 نشانه برای جستجو

بسیاری از علائمی که به شما کمک می‌کنند زمان تعویض دیسک ترمز خودروها را تعیین کنید، اگر بلافاصله آشکار نشوند، به راحتی قابل تشخیص هستند. از آنجایی که دیسک های ترمز برای تجربه رانندگی شما بسیار حیاتی هستند، اگر چیزی کاملا درست به نظر نمی رسد، به سرعت متوجه خواهید شد.

ترمزهای معیوب یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده ای هستند، بنابراین آگاهی از مشکلات احتمالی به این معنی است که می توانید آنها را زودتر تشخیص دهید و از تصادفات احتمالی جلوگیری کنید.

1. ترمزهای پر سر و صدا یا جیغ

شما به سرعت متوجه این علامت خواهید شد زیرا ماشین شما هنگام استفاده از ترمز صدای جیغ یا خراش ایجاد می کند. این یکی از رایج ترین نشانه هایی است که نشان می دهد دیسک های ترمز شما تاب برداشته یا آسیب دیده است.

اگر دیسک‌های ترمز شما کاملاً صاف نیستند و تاب برداشته یا فرسوده شده‌اند، صدای جیرجیر تولید می‌کنند. اگر سایش شدید باشد، در عوض صدای خراش دادن ایجاد می کنند.

اگر شروع به شنیدن صدای جیغ از ترمزهای خود کردید، آن را توسط یک مکانیک خبره بررسی کنید، زیرا صدای جیرجیر نیز می تواند نشانه ساییدگی لنت ترمز باشد.

2. توقف بیشتر طول می کشد

فرسودگی و پارگی دیسک‌های ترمز می‌تواند باعث کاهش سرعت خودرو و ایجاد لرزش از طریق پدال ترمز شود. اگر اجازه بدتر شدن این وضعیت داده شود، پدال از تعامل با دیسک ترمز جلوگیری می کند و از توقف کامل خودرو جلوگیری می کند. بدیهی است که این می تواند بسیار خطرناک باشد. حتی اگر دیسک‌های ترمز تا حد زیادی فرسوده نشده باشند، در صورت نیاز به توقف اضطراری، فاصله توقف شما می‌تواند حیاتی باشد.

اگر متوجه شدید که هنگام ترمز زدن توقف طولانی تری طول می کشد، خودرو را در گاراژ بررسی کنید تا مطمئن شوید در جاده ها ایمن هستید.

3. ارتعاشات

هر گونه نقطه و شیار روی دیسک ترمز می تواند باعث ایجاد لرزش در سراسر خودرو و عمدتاً از طریق پدال ترمز شود. در طول عمر دیسک های ترمز شما، به آرامی بیشتر و بیشتر شبیه یک صفحه وینیل به نظر می رسند. این طبیعی است، اما زمانی که شیارها بیش از حد عمیق شوند، ارتعاشات افزایش می یابد. این ایده خوبی است که به محض شروع به گرفتن لرزش، آن را بررسی کنید.

4. آسیب قابل مشاهده

بررسی منظم آسیب دیدگی دیسک های ترمز خود یک عادت عالی است که در صورت امکان، مخصوصاً قبل از سفرهای طولانی، باید به آن عادت کنید. هر گونه علامت امتیاز یا شیار عمیق روی دیسک ها را بررسی کنید، و اگر مشاهده کردید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را توسط یک متخصص بررسی کنید.

تماس بین دیسک‌ها و لنت‌های ترمز باعث ایجاد این علامت‌ها و امتیازها می‌شود و در حالی که دیسک‌ها برای مقاومت در برابر سایش و پارگی طراحی شده‌اند، می‌توانند تا حدی تخریب شوند که دیگر ایمن نباشند.

دیسک های ترمز چند مایل باید دوام بیاورند؟

اندازه گیری اینکه مجموعه ای از دیسک های ترمز چقدر طول می کشد دشوار است زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما معمولاً دیسک های ترمز بین 60 هزار تا 100 هزار مایل دوام خواهند داشت. فاصله ای که می توانید از دیسک های خود خارج کنید تحت تأثیر سبک رانندگی شما و اینکه آنها دیسک های جلو یا عقب هستند، بستگی دارد.

چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا دیسک های خود را طولانی تر نگه دارید:

  • به آرامی ترمز کنید
  • سعی کنید ترمز نگیرید
  • اگر می توانید بدون ترمز سرعت خود را کم کنید
  • ترمزهای خود را تمیز نگه دارید.

اگر می‌خواهید ترمزهای خود را چک کنید، مطمئن شوید که هر دو مجموعه جلو و عقب را بازرسی می‌کنید، زیرا اگر یکی از آن‌ها فرسوده شده باشد، بقیه نیز بازرسی می‌شوند.

اگر دیسک ترمز خود را عوض نکنید چه اتفاقی می افتد؟

ترمزهای شما بخش مهمی برای اطمینان از ایمن بودن ماشین شما هستند، بنابراین اگر ترمزهای خود را عوض نکنید، خود، مسافران و دیگران را در معرض خطر قرار می دهید.

جای تعجب نیست که داشتن دیسک های ترمز معیوب می تواند بسیار خطرناک باشد. بر اساس گزارش اخیر وزارت حمل و نقل (DfT)، ترمزهای معیوب علت اصلی تصادفات جاده ای بین سال های 2013 و 2018 بوده است.

همیشه عاقلانه است که در صورت مشاهده هر گونه علائم آسیب یا فرسودگی دیسک های ترمز خود را توسط یک متخصص بررسی کنید. یک مکانیک مشکل را تشخیص می دهد، در مورد مشکل به شما توصیه می کند و ترمزها را تعمیر یا تعویض می کند.

ترمزهای معیوب باعث 10٪ از خرابی های MOT می شوند، بنابراین اگر فکر می کنید ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، ارزش آن را دارد که دیسک های ترمز خود را بررسی کنید. این می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و سردرد شما در ادامه راه شود.

چگونه دیسک های ترمز خود را عوض کنم؟

بهترین راه برای تعویض دیسک های ترمز این است که آنها را نزد یک مکانیک مجرب ببرید، زیرا آنها مطمئن می شوند که دیسک های ترمز شما مشکل دارند و در صورت لزوم آنها را تعویض می کنند. بسیاری از مشکلات ناشی از دیسک های ترمز معیوب نیز می تواند ناشی از فرسودگی لنت ترمز باشد. گرفتن یک مکانیک برای بررسی، تأیید می کند که چیست و به طور بالقوه باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که خودتان دیسک های ترمز را عوض کنید، اما هرگز توصیه نمی کنیم که این کار را انجام دهید مگر اینکه واجد شرایط باشید یا دانش و تجربه لازم برای انجام این کار را داشته باشید. ترمزهای شما برای ایمنی وسیله نقلیه شما حیاتی هستند و دیسک های ترمز نامناسب به راحتی می توانند باعث تصادف شوند.

آیا باید دیسک و لنت ترمز را با هم تعویض کنید؟

لنت‌ها و دیسک‌های ترمز شما با هماهنگی کار می‌کنند تا مطمئن شوند که هنگام ترمزگیری به حالت ایمن توقف می‌کنید، بنابراین همیشه ترجیح داده می‌شود که آنها را همزمان تعویض کنید. با تعویض لنت و دیسک به طور همزمان، می توانید عملکرد خودرو و عمر ترمز خود را بهبود بخشید.

گاهی اوقات یک مکانیک فقط توصیه می کند لنت ترمز خود را تعویض کنید. این معمولاً به این دلیل است که دیسک های ترمز شما ساییدگی و پارگی بیش از حد را نشان نمی دهند. اگر مکانیک شما این را توصیه کرد، مطمئن شوید که ترمزها یکنواخت هستند تا از سایش ناهموار جلوگیری شود. هنگام تعویض دیسک های ترمز، همیشه توصیه می شود که هم دیسک ها و هم لنت ها را تعویض کنید.

  • xebohak860 xebohak860