پنل sms

۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، وب سایت شما می تواند یک فروشنده عالی برای کسب و کار شما باشد یا می تواند مشتریان و مشتریان بالقوه را از بین ببرد.

به همین دلیل، بسیاری از صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند یک طراح وب حرفه ای را استخدام کنند تا مطمئن شوند که وب سایت آنها موثر و با کارایی بالا طراحی شده است. در حالی که این یک ایده عالی است، مهم است که بدانیم همه طراحان به یک اندازه خلق نشده اند. ضروری است که طراح خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تناسب مناسب را انتخاب کرده اید.

خوشبختانه، انتخاب طراحان وب می تواند به سادگی رعایت چند نکته در طول جستجوی شما باشد. اگر به دنبال یک طراح وب هستید، در اینجا چند فاکتور را در نظر بگیرید.

 

طراح سایت

 

1. تجربه

یکی از مواردی که باید در نظر گرفت، تجربه طراح وب است. شما می خواهید مطمئن شوید که طراح انتخابی شما می تواند بهترین سایت را برای شرکت شما ایجاد کند. در مورد تجربه طراح با شرکت هایی که اهداف مشابه شما دارند بپرسید.

2. تخصص

در حالی که بسیاری از افراد می توانند یک وب سایت زیبا طراحی کنند، شما می خواهید یک طراح را انتخاب کنید که تخصص ایجاد یک سایت کارآمد را داشته باشد. طراح شما باید بداند که سئو چگونه کار می کند، دلایل رایج برای استخدام یک طراح وب و اینکه چگونه یک وب سایت می تواند تجارت شما را تقویت کند. مطمئن شوید که طراح شما دانش لازم برای ایجاد یک سایت سودآور را دارد.

3. شهرت

در حالی که اینترنت گسترده است، دنیای صاحبان مشاغل آنلاین می تواند بسیار کوچک باشد. به همین دلیل، یک جستجوی سریع در گوگل باید به شما ایده ای از شهرت یک طراح بدهد. به دنبال روندهایی باشید، مانند دریافت هزینه اضافی، نادیده گرفتن ضرب الاجل ها، یا به طور کلی سخت بودن کار با آنها.

4. فرآیند طراحی

هر طراح یک فرآیند طراحی دارد که برای ایجاد و ساخت وب سایت دنبال می کند. در حالی که هیچ فرآیند طراحی اشتباه نیست، برخی ممکن است با سبک کاری و انتظارات شما مطابقت نداشته باشند. با طراح در مورد فرآیند آنها صحبت کنید، تا ببینید چقدر طول می کشد، چقدر از شما انتظار دارند که درگیر باشید و موارد دیگر.

5. نمونه کارها

یکی از بهترین راه‌ها برای ارزیابی یک طراح وب بالقوه، نگاه کردن به نمونه کارها است. در حالی که وب سایت شما باید منحصر به فرد باشد، می توانید ایده ای از توانایی های طراح از نمونه کارها خود دریافت کنید. اگر از سبک کار آنها لذت نمی برید، ادامه دهید.

6. گواهینامه ها

درخواست ارجاعات و بررسی ها راهی عالی برای به دست آوردن یک حساب دست اول از نحوه کار با یک طراح خاص است. در حالی که این ها از مشتریان راضی هستند، هنوز هم می توانید از این بررسی ها چیزهای زیادی بیاموزید. در مورد توصیفات که به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

هنگام انتخاب طراحان وب، این عوامل را در نظر بگیرید

با رعایت این نکات برای انتخاب طراحان وب، می توانید مطمئن شوید که طراح مناسب خود و شرکتتان را انتخاب می کنید.

مطمئن شوید که تجربه، تخصص و شهرت را در نظر می گیرید. همچنین می‌خواهید در مورد فرآیند، نمونه کارها و توصیفات طراح بپرسید. بیشتر از همه، مطمئن شوید که طراح انتخابی شما دارای سبک ارتباطی است که برای شخصیت شما مناسب است.

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

هنگامی که شما در حال طراحی نرم افزار هستید، مدیریت کیفیت بسیار مهم است. شما همیشه باید به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت نرم افزار خود باشید و در عین حال به بودجه خود نیز پایبند باشید. کیفیت عالی نرم افزار به شما امکان می دهد هزینه ها را پایین بیاورید و در عین حال عملکرد قوی را نیز ارائه دهید.

یافتن راه هایی برای استفاده از روش های تست موثر در مراحل اولیه به شما کمک می کند تا مشکلات را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. رفع مشکلات در اسرع وقت به شما کمک می کند تا برای موفقیت آماده شوید.

به جای اینکه زمان زیادی را صرف تعمیر چیزها کنید، می توانید به جای ارائه یک محصول موثر تمرکز کنید.

برای کمک به افزایش کارایی، به برخی از راه‌های برتر برای بهبود کیفیت نرم‌افزار می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می کند تا پروژه بعدی خود را با اطمینان انجام دهید. بنابراین به خواندن ادامه دهید و ما شما را با همه چیزهایی که باید بدانید آشنا خواهیم کرد!

1. از اتوماسیون برای آزمایش مکرر و آزمایش زودهنگام استفاده کنید

برای بهبود کیفیت نرم افزار خود، بسیار مهم است که اغلب تست کنید و زود تست کنید. با آزمایش زودهنگام، می‌توانید مطمئن شوید که مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ‌تر تبدیل نمی‌شوند. هر چه مشکل بزرگتر باشد، زمان و پول بیشتری برای رفع آن باید صرف کنید.

هرچه زودتر آزمایش کنندگان شما بتوانند درگیر شوند، وضعیت بهتری خواهید داشت. این ایده خوبی است که آزمایشات خود را در مراحل اولیه قرار دهید تا مطمئن شوید که مشکلات در جوانی برطرف می شود. همچنین باید از یک شرکت تست با کیفیت بالا مانند Qualitylogic.com استفاده کنید.

آزمایش معمولاً به این معنی است که باید روی اتخاذ زودهنگام سیستم تست خودکار مناسب تمرکز کنید. می توانید در ابتدا با خودکار کردن تست های رابط کاربری غیر کاربر شروع کنید. و سپس زمانی که پروژه تثبیت شد، به آرامی پوشش خود را تا تست های رابط کاربری افزایش دهید.

اگر برنامه شما از API استفاده می‌کند، می‌توانید این آزمایش‌ها را خودکار کنید تا مطمئن شوید که همه منطق و قوانین کسب‌وکارتان آزمایش شده‌اند. این زمان خوبی برای کار با توسعه دهندگان است تا مطمئن شوید که تست خودکار نیز به تیم توسعه معرفی می شود. این کار باعث افزایش دقت، پوشش تست و به طور کلی کیفیت محصول شما می شود.

2. کنترل های کیفیت را از ابتدا معرفی کنید

یک آزمایش کننده می تواند کنترل های کیفیت را نظارت کند و آنها می توانند با مشارکت توسعه دهندگان آگاهی ایجاد کنند. این می تواند اطمینان حاصل کند که استانداردهای شما همیشه رعایت می شود.

کنترل کیفیت از ابتدای فرآیند شروع می شود و در طول تحویل ادامه خواهد داشت.

یک رابطه قوی بین توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان می تواند به توسعه استراتژی نرم افزار پروژه شما کمک کند. یک رویکرد سیستماتیک برای کنترل کیفیت می تواند اطمینان حاصل کند که اشکالات و خطاهای کدنویسی به درستی مدیریت می شوند.

3. نوآوری را تشویق کنید

مهم است که معیارهای کیفی و ساختارهای آزمایش در محل قرار گیرند. با این حال، شما همچنین باید مطمئن شوید که فضایی برای نوآوری وجود دارد. یک راه خوب برای تشویق نوآوری این است که هر کجا که می توانید تست را خودکار کنید و زمان صرف شده برای کنترل ها را کاهش دهید.

نوآوری بسیار مفید است زیرا می تواند منجر به بهبود کیفیت نرم افزاری شود که توانایی تغییر نحوه ارائه محصولات شما را دارد.

شما باید همیشه تحقیق و توسعه را تشویق کنید. اطمینان حاصل کنید که تیم های شما برای تحقیق، آزمایش و کاوش احساس قدرت می کنند.

همچنین، مطمئن شوید که وقتی افراد نوآوری می کنند، به آنها پاداش می دهید.

4. ارتباط برقرار کنید

برای اینکه یک رابطه کار کند، چه رابطه کاری باشد و چه شخصی، ارتباط بسیار مهم است. به منظور بهبود کیفیت نرم افزار خود، باید مطمئن شوید که همه اطلاعات مورد نیاز خود را دارند.

شما باید از کانال های ارتباطی سیال استفاده کنید. این کانال‌ها می‌توانند به اندازه داشتن KPIهای ثابت و واضح باشند که نشان می‌دهند کیفیت نرم‌افزار چگونه در هر بخش از فرآیند توسعه اندازه‌گیری می‌شود.

مفید است که همه اعضای تیم خود در یک صفحه باشند. این بدون در نظر گرفتن ارشدیت است. همه اعضا باید به KPI ها دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از بخش‌های مفید ارتباطات سیال این است که مطمئن شوید همه این شانس را دارند که به تیم بازخورد ارائه دهند تا مطمئن شوند که همه انتظارات برآورده می‌شوند.

همچنین مهم است که همه ذینفعان خود را در جریان نگه دارید. اعضای تیم را از کاربر نهایی یا فروشندگان نرم افزار جدا نکنید. جداسازی می تواند منجر به مشکلاتی شود و ممکن است پروژه را به تاخیر بیندازد.

5. موارد تحویلی خود را مشخص کنید

از ابتدای پروژه شما، بسیار مهم است که تیم شما آنچه را که قرار است ایجاد کند مشخص کند. یک برنامه مختصر و واضح از آنچه پروژه قرار است ارائه دهد به شما کمک می کند مطمئن شوید که از ابتدا بر کیفیت تأکید شده است.

این همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که زمان، منابع و بودجه به درستی برای ارائه کیفیت هماهنگ هستند. بدون تحویل‌های واضح، این احتمال وجود دارد که میان‌برهایی برای رعایت ضرب‌الاجل‌ها و بودجه‌ها اتخاذ شود. در پایان، این به کیفیت نرم افزاری که در پایان پروژه تحویل می دهید آسیب می زند.

اهمیت دانستن راه های بهبود کیفیت نرم افزار

امیدواریم پس از خواندن مقاله فوق، اکنون ایده بهتری در مورد راه های برتر برای بهبود کیفیت نرم افزار داشته باشید. همانطور که می بینیم، با تمرکز بر کیفیت از ابتدا، می توانید به طور موثرتری کیفیت نرم افزار خود را بهبود بخشید.

آیا به دنبال مقالات مفید و جالب دیگری مانند این هستید؟ اگر چنین است، پس بقیه سایت امروز ما را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید!

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

شما شب های آخر و پول زیادی را صرف کرده اید تا کسب و کار خود را به جایی که هست برسانید. و اکنون، کار سخت شما به جایی رسیده است که به طور پیوسته سودهای ثابتی را به ارمغان می آورید. با این حال، در کنار تمام مزایای این هجوم پول و بهبود وضعیت مالی شرکت، شما به طور جدی به برنامه ریزی مالیاتی خود فکر کرده اید.

آیا نیاز به استخدام یک سرویس برنامه ریزی مالیاتی دارید؟ آیا برنامه ریزی مالیاتی حتی برای مالی شرکت شما مهم است؟ به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چرا برنامه ریزی مالیاتی ممکن است بهترین تصمیمی باشد که می توانید برای کسب و کار خود بگیرید.

1. می تواند مدیریت مالی کلی شما را بهبود بخشد

خواه برای خودتان کار می کنید یا در حال ساختن یک شرکت هستید، واقعیت کسب و کار این است که تا زمانی که IRS پرداخت نشده باشد، پول شما پول شما نیست. و با توجه به اینکه کسب‌وکارها 5 میلیارد دلار جریمه مدنی در طول سال 2020 دریافت می‌کنند، واضح است که دولت ایالات متحده در مورد درآمدهای مالیاتی بازی نمی‌کند.

برنامه ریزی مالیاتی می تواند به شما کمک کند در طول فصل مالیات از پرداخت بیش از حد لازم اجتناب کنید. و مزایای مالی کسب و کار شما عبارتند از:

توانایی سرمایه‌گذاری مجدد پولی که ممکن بود در غیر این صورت برای مالیات نگه داشته می‌شد

توانایی یافتن فرصت های پس انداز مالیاتی در اوایل سال

درک بهتری از آنچه ممکن است در پایان هر دوره مالی بدهکار باشید

و اگر یک شرکت برنامه‌ریزی مالیاتی پیدا کردید که کمک بیشتری برای خدمات تجاری ارائه می‌دهد، ممکن است بتوانید پول بیشتری پس‌انداز کنید و در عین حال پشتیبانی لازم برای رسیدن به سطح بعدی را تضمین کنید.

2. می تواند به شما کمک کند تصمیمات مالیاتی بیشتری بگیرید

برنامه ریزی مالیاتی یک مثال کلاسیک از شرطی شدن عامل در عمل است. هنگامی که کمی در مورد چگونگی کاهش فعال درآمد مشمول مالیات خود یاد بگیرید، به دنبال فرصت های بیشتری برای حفظ پس انداز خواهید بود.

بنابراین، برای مثال، اگر کمک‌های مالی می‌توانند در هزینه شما صرفه‌جویی کنند، ممکن است کمک به افراد کم‌بخت و در عین حال ایجاد روابط عمومی خوب، چیز بدی نباشد. و وقتی بتوانید به چهار سه ماهه بعدی نگاه کنید و از خود بپرسید: «این چگونه بر مالیات‌های من تأثیر می‌گذارد؟»، پس‌انداز کردن پول با گذشت سال بسیار آسان‌تر می‌شود.

3. می تواند به شما کمک کند تا به اهداف مالی خود برسید

بیشتر کارآفرینان با هدف کسب درآمد هر چه بیشتر وارد تجارت می شوند. با این حال، زمانی که از یک سو دارای بدهی های مالیاتی و از سوی دیگر هزینه های جاری دارید، تشخیص اینکه آیا مدل کسب و کار شما واقعاً برای شما کار می کند یا خیر، همیشه آسان نیست.

آیا می توانید با تغییر تامین کنندگان در هزینه خود صرفه جویی کنید؟ آیا نیروی کار از راه دور باعث افزایش سرسام آور صورت حساب مالیاتی شما می شود؟ هنگامی که به طور منظم مالیات خود را بررسی می کنید، این نوع تحلیل مالی بسیار ساده تر می شود.

با برنامه ریزی مالیاتی حرفه ای از کسب و کار خود محافظت کنید

برنامه ریزی مالیاتی یکی از آن وظایفی است که به نظر می رسد از قبل کار زیادی باشد. اما بین سهولت پیش‌بینی مالی و بهبود جریان نقدی ماه به ماه که می‌تواند فراهم کند، استخدام یک سرویس برنامه‌ریزی مالیاتی سرمایه‌گذاری در آینده شرکت را برای شما آسان‌تر می‌کند.

آیا به دنبال محتوای بیشتری در مورد تامین مالی کسب و کار هستید؟ برای پست های بیشتر از این قبیل، بقیه سایت ما را بررسی کنید!

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

راه اندازی یک کسب و کار جدید از ابتدا می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، اما می تواند چالش های زیادی را نیز به همراه داشته باشد. البته یکی از چالش های بزرگ شما این است که بتوانید با رقبایی که از قبل تثبیت شده اند رقابت کنید و به همین دلیل است که بازاریابی موثر بسیار مهم است. خوشبختانه، این روزها گزینه های بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته برای بازاریابی کسب و کار شما وجود دارد.

یکی از انواع بازاریابی که برای هر کسب و کار نوپا بسیار مهم شده است، بازاریابی دیجیتال است. با پیدا کردن یک شرکت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک، می‌توانید تفاوت بزرگی در ارتقای نام تجاری خود و افزایش آگاهی از کالاها و خدمات خود ایجاد کنید. این بدان معناست که شما می توانید با سهولت بسیار بیشتری رقابت کنید و می توانید شانس موفقیت را افزایش دهید. در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که چرا استارت‌آپ‌ها باید مطمئن شوند که از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند.

چرا این بسیار حیاتی است

بنابراین، چرا بازاریابی دیجیتال این روزها برای استارت آپ ها بسیار حیاتی شده است؟ خوب، دلایل زیادی پشت این موضوع وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

ایده آل برای بودجه های محدود

یکی از دلایل حیاتی بودن بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای نوپا این است که برای بودجه های محدود ایده آل است. مقرون به صرفه بودن این نوع بازاریابی به این معنی است که حتی استارت آپ هایی که پول بسیار کمی برای بازاریابی دارند، همچنان می توانند بدون نیاز به بودجه هنگفت بازاریابی، کسب و کار خود را به طور موثر ارتقا دهند. بسیاری از روش‌های بازاریابی دیگر می‌توانند از دسترس مالی شرکت‌های نوپا مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌های چاپی خارج شوند. با این حال، بازاریابی دیجیتال راه حلی است که برای همه مقرون به صرفه است.

زمین بازی را همسطح می کند

وقتی باید با رقبای بزرگتر و معتبرتر در صنعت خود رقابت کنید، رسیدن به موفقیت می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، بازاریابی موثر می تواند به غلبه بر این مشکل کمک کند. این می‌تواند در گذشته همچنان یک مشکل باشد زیرا استارت‌آپ‌ها نمی‌توانستند بودجه بازاریابی مشابه رقبای بزرگ‌تر خود را تامین کنند. با این حال، بازاریابی دیجیتال کمک می کند تا زمین بازی را هموار کنید و به این معنی است که استارت آپ ها شانس بسیار بیشتری برای رقابت با کسب و کارهای دیگری که بودجه بیشتری دارند، دارند. این امر باعث می شود بازاریابی دیجیتال به عنوان یک مکمل حیاتی برای استراتژی بازاریابی هر کسب و کار جدید باشد.

راه حل های ساده

یکی دیگر از دلایل کلیدی که چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای نوپا بسیار حیاتی است این است که سادگی و راحتی کامل را ارائه می دهد. هنگامی که در هجوم راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، بدون نیاز به سرمایه گذاری زمان زیادی برای بازاریابی سرمایه گذاری خود، به اندازه کافی باید با آن کنار بیایید. علاوه بر این، به احتمال زیاد منابع شما بسیار محدود خواهد بود. با دیجیتال مارکتینگ، می توانید کسب و کار خود را بدون نیاز به زمان و منابع زیادی برای سرمایه گذاری ارتقا دهید.

 

راه حلی مدرن برای استارت آپ ها

دیجیتال مارکتینگ یک راه حل مدرن برای کسب و کارهای نوپا که می خواهند به موفقیت دست یابند و به طور موثر رقابت کنند، ارائه می دهد. این می تواند با کمک گرفتن از کارشناسان برای کمک به تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به بهترین نتایج، بیشتر شود.

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

اگر متوجه موهای بیش از حد معمول روی بالش یا برس موی خود شده اید، ممکن است نگران ریزش مو باشید. در واقع ممکن است موهای شما بیشتر از حد معمول باشد. بله یک تفاوت وجود دارد.

ریزش مو اغلب خود به خود متوقف می شود

ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. زمانی که بدن هر روز موهای بیشتری می ریزد، فرد دچار ریزش بیش از حد مو می شود. اصطلاح پزشکی این بیماری تلوژن افلوویوم است.

ریزش بیش از حد مو در افرادی که یکی از استرس های زیر را تجربه کرده اند رایج است:

  • 20 پوند یا بیشتر از دست داد
  • به دنیا آمد
  • تجربه استرس زیاد (مراقبت از یکی از عزیزان بیمار، طلاق، از دست دادن شغل)
  • تب بالا داشت
  • تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • بهبودی از یک بیماری، به خصوص اگر شامل تب بالا باشد
  • مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کرد

اکثر مردم چند ماه پس از رویداد استرس زا متوجه ریزش بیش از حد مو می شوند. به عنوان مثال، یک مادر جدید می تواند حدود دو ماه پس از زایمان شاهد ریزش بیش از حد مو باشد. ریزش معمولاً حدود چهار ماه پس از زایمان به اوج خود می رسد. این ریزش طبیعی و موقتی است.

همانطور که بدن شما دوباره تنظیم می شود، ریزش بیش از حد متوقف می شود. در عرض شش تا نه ماه، مو تمایل دارد پری طبیعی خود را بازیابد.

با این حال، اگر عامل استرس زا با شما باقی بماند، ریزش مو می تواند طولانی مدت باشد. افرادی که دائما تحت استرس زیادی هستند ممکن است در طولانی مدت دچار ریزش بیش از حد مو شوند.

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی جلوی رشد مو را بگیرد. اصطلاح پزشکی این بیماری آناژن افلوویوم است. شایع ترین علل ریزش مو عبارتند از:

  • ریزش موی ارثی
  • سیستم ایمنی بیش از حد واکنش نشان می دهد
  • برخی داروها و درمان ها
  • مدل موهایی که موها را می کشد
  • محصولات سخت مراقبت از مو
  • اجبار به کندن مو

اگر ریزش مو داشته باشید، موهای شما رشد نمی کند تا زمانی که علت آن متوقف شود. به عنوان مثال، افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار می گیرند، اغلب موهای زیادی از دست می دهند. هنگامی که درمان متوقف می شود، موهای آنها تمایل به رشد مجدد دارند.

مطالعه بیشتر: ویتامین برای ریزش موی شدید

اگر مشکوک هستید که یک درمان یا دارو باعث ریزش موی شما شده است، با پزشک خود صحبت کنید. اگر بلافاصله درمان یا دارو را متوقف کنید، عوارض جانبی جدی ممکن است رخ دهد.

سایر علل ریزش مو ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. بسیاری از افرادی که ریزش موی ارثی دارند بدون درمان به ریزش مو ادامه می دهند. زنی که ژن ریزش موی ارثی را به ارث می برد، ممکن است متوجه نازک شدن تدریجی شود. مردانی که دارای ریزش موی ارثی هستند، تمایل به ایجاد یک خط رویش مو یا لکه‌های طاسی دارند که از مرکز پوست سر شروع می‌شود.

درمان به بسیاری از افرادی که ریزش مو دارند کمک می کند، اما نه همه. یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که چه انتظاری دارید.

اگر نگران میزان ریزش مو هستید، نیازی نیست در سکوت رنج بکشید. می توانید برای کمک به متخصص پوست مراجعه کنید. این پزشکان متخصص در تشخیص و درمان پوست، مو و ناخن هستند. یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که آیا ریزش مو دارید یا ریزش بیش از حد مو. برخی افراد هر دو را دارند.

یک متخصص پوست همچنین می تواند علت یا علل را پیدا کند و به شما بگوید که چه انتظاری دارید. گزینه های درمانی موثر برای بسیاری از انواع ریزش مو در دسترس هستند. هرچه درمان زودتر شروع شود، پیش آگهی بهتر است.

منبع 

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

سئو مانند هر علم دیگر، اصطلاحات و واژه نامه خاص خود را دارد. فرقی نمی کند که فرد تازه کاری در زمینه سئو سایت باشید یا اینکه متخصص سئو باشید، در هر صورت باید با اصطلاحات سئو آشنا باشید. داشتن اطلاعات کافی درباره اصطلاحات و واژه نامه SEO، بخش مهم از فرآیند آموزش سئو میباشد، به همین خاطر در این مقاله از سایت وب وان، تصمیم گرفته ایم که لیست کاملی از اصطلاحات سئو را به شما ارائه کنیم.

لیست اصلاحات کلی نامه سئو


به منظور سهولت یادگیری، ما واژه هایی که مربوط به یک بخش هستند را در یک دسته قرار داده ایم، این دسته ها عبارتند از سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، الگوریتم های گوگل، تجزیه و تحلیل گوگل، ابزارهای سئو، هاستینگ، کدهای برنامه نویسی، سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه، ایندکسینگ و تحقیق کلمات کلیدی.

سئو چیست؟


سئو، مجموعه تکنیک هایی است که برای بهینه سازی سایت و محتواهای داخل آن استفاده می شود. اگر تکنیک های سئو سایت به درستی اجرا شوند، پس از مدتی صفحات سایت به ازای کلمات و عبارات کلیدی در رتبه های برتر نتایج نمایش داده خواهند شد. برای سئو اصولی باید از عملکرد موتورهای جستجو، بهترین و پرسرچ ترین کلمات و عبارات کلیدی، هدف کاربر از جستجو و ابزارهای سئو درک کاملی داشت.

سئو کلاه سفید


تمام تکنیک هایی که با دستورالعمل های گوگل همخوانی و متناسب باشد، روش های سئو کلاه سفید نامیده می شوند. معمولا مدت زمان زیادی باید بگذرد تا روش های سئو کلاه سفید، تاثیر خود را بگذارند اما این تکنیک ها تضمینی هستند.

سئو کلاه سیاه


سئو کلاه سیاه به مجموعه تکنیک ها و روش های سئو می گویند که برخلاف قوانین گوگل هستند و در واقع به منظور فریب الگوریتم های گوگل و کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج انجام می شوند. اگر گوگل متوجه این اعمال بشود، وب سایت مورد نظر را جریمه میکند.


سئو کلاه خاکستری


سئو کلاه خاکستری یکی از پر تکرار ترین اصطلاحات سئو میباشد و منطقه ای بین سئو کلاه سفید و سیاه است. یک متخصص سئو با استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری می تواند تعادل را حفظ کند. با اینکه تکنیک های سئو کلاه خاکستری به اندازه سئو سیاه خطرناک نیستند، اما باز هم توصیه میشود که از روش های سئو کلاه سفید استفاده نمایید.


اصطلاحات سئو داخلی
سئو داخلی (on-page seo)


بدون شک، سئو داخلی یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو میباشد. تمام اقداماتی که داخل سایت برای افزایش رتبه سایت انجام می شود، جزء تکنیک های سئو داخلی هستند. این فعالیت ها شامل بهینه سازی متا تگ ها، انتشار مقالات و محتواهای با کیفیت، درج تصاویر، بهینه سازی ساختار سایت و URLها میباشند.


تگ alt

یک کد HTML است که برای درج متن برای یک تصور استفاده می شود. هدف از این اصطلاح سئو، این است که اگر به هر دلیلی که نتوانیم عکس را ببینیم، به کمک تگ ALT یا متن جایگزین بتوانیم به موضوع عکس پی ببریم.


نرخ پرش (bounce rate)


درصد بازدیدکنندگان سایت است که بعد از مدت بسیار کوتاهی از سایت شما خارج می شوند. بسته به نوع سایت و کسب و کار، نرخ پرش متفاوت است. اگر چه نرخ پرش بالا نشان دهنده مشکلی در سایت است، اما طبق گفته گوگل، این مورد عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیست.


بردکرامب (breadcrumb)


برد کرامب یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو است. در واقع بردکرامب یک راهنمای مسیر است که به شما میگوید الان در کدام صفحه هستید و چگونه به این صفحه رسیده اید.


لینک سازی داخلی (internal link)


فرآیند لینک دهی یک صفحه به دیگر صفحات همان سایت را لینک سازی داخلی می گویند.


ارتباط معنایی


میزان ارتباط بین دو یا چند عنصر ارتباط معنایی نام دارد. کاربرد ارتباط معنایی در سئو، استفاده از روابط بین متغیرها در رتبه بندی وب سایت ها میباشد.


تجربه کاربری (user experience)


احساس و تجربه کلی کاربران پس از تعامل با یک سایت، خرید آنلاین و غیره. عوامل زیادی در خوب یا بد بودن تجربه کاربری یک سایت تاثیرگذار هستند، مانند سرعت سایت، قالب و نحوه هدایت کاربر، نوار دسترسی، اندازه فونت کلمات و غیره.


هدف کاربر از جستجو (search intent)


کاربر چگونه خواسته ها، نیازها و سوالات خود را در موتور جستجو مطرح میکند؟ چه کلمات کلیدی بیشتر توسط کاربران استفاده می شوند؟ تعیین هدف و قصد کاربر از جستجو یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید پیش از نوشتن محتوا و درج آن انجام دهیم.


ترافیک (traffic)


کاربران و حتی گاهی اوقات ربات هایی که از سایت شما بازدید میکنند جزء ترافیک سایت محسوب می شوند.


جستجوی ارگانیک (Organic search)


میزان بازدید طبیعی یک صفحه را ترافیک ارگانیک آن می گویند، یعنی وقتی که یک سایت بدون هیچ لینک پولی و تبلیغاتی در صفحه نتایج ظاهر شود، کاربرانی که روی لینک سایت کلیک کنند، باعث افزایش ترافیک طبیعی یا ارگانیک سایت می شوند.


صفحه فرود (Landing page)


صفحه فرود هم یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که احتمالا زیاد به گوشتان خورده است. صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از صفحات مهم سایت است که برای افزایش نرخ تبدیل سایت طراحی می شود، در واقع هر صفحه ای که کاربر از گوگل به آن مراجعه کند، یک صفحه فرود میباشد.


صفحه یتیم (orphan page)


صفحه ای که از هیچ صفحه ای در سایت به آن لینک داده نشده باشد، صفحه یتیم است.


Dwell time


از زمانی که کاربر وارد یک سایت می شود و یک واکنشی مانند لایک، اسکرول و غیره را انجام میدهد تا زمانی که سایت را ترک میکند، dwell time نامیده می شود. dwell time یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو می باشد زیرا اگر این عدد پایین باشد، نشان دهنده مشکل جدی در سئو داخلی یا سئو تکنیکال آن میباشد.

ادامه مقاله

  • xebohak860 xebohak860