پنل sms

  • ۰
  • ۰

ترمزها در خودروهای آلمانی و اروپایی بیش از یک بخش را شامل می‌شوند – در عوض، معمولاً دو عنصر اصلی وجود دارد که در طول عمر وسیله نقلیه شما بیشترین فرسودگی را دریافت می‌کنند. این دو قسمت روتور ترمز و لنت ترمز هستند.
روتورهای ترمز و لنت ترمز با هم کار می کنند تا عملکرد اساسی را انجام دهند که حتی در هنگام زدن پدال ترمز به آن فکر نمی کنید.
روتور ترمز در مقابل لنت ترمز
اگرچه هر دو روتور و لنت ترمز با هم کار می کنند، هر دو قسمت نقش متفاوتی در توقف و کند شدن خودرو شما دارند.
روتورهای ترمز
گاهی اوقات به نام دیسک ترمز، روتور ترمز به هر چرخ وسیله نقلیه شما متصل می شود و دیسکی است که لنت های ترمز به منظور جلوگیری از چرخش چرخ ها روی آن می چسبند. روتورهای ترمز مخصوص نوع خودرویی است که شما رانندگی می کنید.

مطالعه بیشتر: تعویض دیسک ترمز
لنت های ترمز
لنت ترمز قطعات خودرویی هستند که با فشار دادن پدال ترمز، روتور ترمز را برای اعمال فشار و اصطکاک محکم می کنند. این فشار و اصطکاک از چرخش چرخ جلوگیری می کند که باعث توقف خودرو شما می شود. درست مانند روتورها، لنت‌های ترمز مخصوص مدل و مدل خودروی اروپایی شما هستند.
حتی اگر هر وسیله نقلیه ای نیاز به تعمیر لنت ترمز و روتور دارد، عادت های رانندگی شما عاملی در طول عمر قطعات است.
آیا روتورها و پدها یک معامله بسته هستند؟
وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری می‌شود، ممکن است کمی بد به نظر برسد که مکانیک شما توصیه می‌کند که هم لنت‌های ترمز و هم روتورهای ترمز باید تعویض شوند. اما، آیا این طبیعی است؟ بهترین راه برای سرویس لنت و روتور ترمز چیست؟
بسیاری از متخصصان و مکانیک ها توصیه می کنند که هر دو عنصر سیستم ترمز به طور همزمان تعویض شوند، اما گاهی اوقات مالک ممکن است بتواند لنت های ترمز را بدون روتور تعویض کند، اگر روتور به اندازه کافی ساییدگی و پارگی نشان نمی دهد.
علاوه بر کارایی تعمیر و نگهداری، تعویض لنت و روتور ترمز می تواند عملکرد و طول عمر سیستم ترمز خودروی شما را افزایش دهد. روتورهای ترمز بر نحوه عملکرد و سایش لنت ترمز شما در طول زمان تأثیر می گذارد. برخی از مالکان وسایل نقلیه که فقط لنت ترمز را تعویض کرده اند و روتورهای موجود را نگه داشته اند، پس از آن دچار سایش ناهموار لنت ترمز خود می شوند که باعث نیاز به تعویض زود هنگام لنت ها و روتورها می شود. اگر مکانیک توصیه می کند که با روتورهای ترمز موجود خود بمانید، عاقلانه است که مطمئن شوید که یکنواختی هر روتور ترمز را بررسی کرده است تا از سایش ناهموار جلوگیری شود.
این بدان معناست که روتورهای ترمز در آینده و احتمالاً قبل از نیاز به تعویض لنت ترمز باید تعویض شوند. این به معنای زمان بیشتر در مغازه است، بنابراین گاهی اوقات تعویض همه قطعات به طور همزمان می تواند مقرون به صرفه تر و کارآمدتر باشد تا از هزینه های اضافی و دور شدن از کارهای روزمره خود جلوگیری کنید.
بهترین توصیه مشاوره ای است که از یک مکانیک خودرو با تجربه که به او اعتماد دارید می گیرید. هنگامی که یک رابطه با مکانیک خود را شروع کردید، او می تواند به طور خاص به وسیله نقلیه شما نگاهی بیندازد و بهترین توصیه را برای تعمیر و نگهداری با در نظر گرفتن بهترین علاقه شما ارائه دهد.

مطالعه بیشتر: نشانه های خرابی دیسک ترمز

سرویس ترمز معمولی
عملکردهای پشت پدال ترمز و پدال گاز هر لحظه که در حال رانندگی هستید استفاده می شود، به این معنی که ترمزهای شما باید به طور منظم سرویس شوند. از آنجایی که کل عملکرد سیستم ترمز بر اساس فشار و اصطکاک است، این مقدار شدید و منظم سایش منجر به نیاز به تعویض منظم آن می شود.

بسته به عادات رانندگی و نوع رانندگی شما (شهر در مقابل بزرگراه)، لنت های ترمز شما معمولاً باید بعد از حدود 50000 مایل تعویض شوند، حتی قبل از آن مانند بعد از 25000 مایل. فرکانس سرویس ترمز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نیازهای خاص خودروی شما همانطور که در دفترچه راهنمای کاربر ذکر شده یا توسط مکانیک خودرو مورد اعتماد شما تعیین شده است.

  • ۰۱/۰۸/۰۱
  • xebohak860 xebohak860

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی