پنل sms

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟؟ این معمولاً یکی از سوال هایی است که افرادی که به کلینیک های زیبایی کاشت ابرو مراجعه میکنند از مشاورین و متخصصان کشت ابرو پرس و جو می کنند. تمام افرادی که برای کاشت ابرو به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، انتظار دارند که ابروی زیبا با خواب طبیعی و متناسب با فرم صورت شان و البته مورد علاقه و دلخواه خودشان داشته باشند. اما موضوعی که این افراد باید بدانند این است که میزان موفقیت هر عمل زیبایی بستگی زیادی به شرایط قبل و بعد از عمل و همچنین پروسه انجام آن عمل دارد.

 بنابراین اگر بخواهیم به سوال آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد، پاسخ کوتاهی بدهیم باید بگوییم در صورتی که کاشت ابرو در بهترین شرایط انجام نگیرد، بله نیاز به ترمیم پس از کاشت ضرورت پیدا می کند.اما نگران نباشید. در این مقاله از مجموعه مقالات زیبایی النا کلینیک تمامی مواردی که باعث میشود ترمیم پس از کاشت نیاز پیدا کند را برایتان شرح می دهیم تا با آگاهی از آنها و رعایت اصول و قوانین مربوط به آن نیازی به ترمیم پس از کاشت ابرو نداشته باشید.

چه به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز داریم؟

 

قبل از اینکه ضرورت ترمیم پس از کاشت را برایتان شرح دهیم این نکته را در نظر داشته باشید که نتیجه نهایی کاشت ابرو به طور معمول پس از یک سال به طور کامل مشاهده می‌شود. بنابراین اگر نیاز به ترمیم پس از کاشت داشته باشید، با تایید پزشک متخصص و بعد از یک سال این کار انجام می شود.اگرچه ممکن است شما قبل از یکسال متوجه فضای خالی بین ابروهای خود شوید یا اینکه خواب و حالت ابروها مورد نظر شما نباشد، اما این موضوعات می تواند چندین ماه پس از کاشت با رشد مو های کناری ابرو و پر شدن ابروهای کاشته شده، خواب آن به حالت عادی برگردد و به ترمیم نیاز نداشته باشید.

 

چه افرادی به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز دارند

به طور قطعی نمی توان در این رابطه اظهار نظر کرد اما تجربه کاشت ابرو و بررسی میزان موفقیت این عمل زیبایی نشان داده است که افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند به طور معمول بیشتر از سایر افراد نیاز به ترمیم کاشت ابرو دارند.

 

افرادی که تاتو هاشور میکرو بلیدینگ یا فیبروز ابرو دارند

همانطور که میدانید کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است و افرادی که تاتو یا هاشور دارند نگرانی بابت کاشت ابرو ندارند. اما در عین حال این احتمال وجود دارد که به دلیل این که پوست آنها در ناحیه ابرو دچار تخریب شده و ممکن است منبع تامین خون کافی برای گرافت های کاشته شده نداشته باشد، میزان موفقیت کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.

این مورد تنها شامل تاتو و هاشور نمی شود، بلکه برخی از افرادی که در ناحیه ابرو دچار شکستگی، سوختگی و بخیه در این ناحیه بوده اند نیز این شرایط را تجربه می کنند. به همین دلیل احتمال اینکه این افراد نیاز به ترمیم پس از کاشت ابرو داشته باشند بیشتر است. اما نگران نباشید آمارها نشان میده از هر ۱۰ نفر با این شرایط تنها یک نفر به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز پیدا کرده است.

 

عدم توجه به توصیه های قبل از کاشت ابرو

رعایت توصیه های قبل از کاشت ابرو در بالا بردن میزان موفقیت این جراحی زیبایی بسیار اهمیت دارد. حال اگر این موارد را رعایت نکنید، اگرچه پروسه کاشت ابروی شما با موفقیت به پایان می رسد اما نمی توانید انتظار داشته باشید که نتیجه دلخواهتان را از کاشت ابرو بگیرید. مصرف الکل، استعمال سیگار و دخانیات مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل و تمام توصیه هایی که قبل از کاشت ابرو برای شما شرح داده ایم، می ‌تواند باعث شود که شما پس از کاشت ابرو نیاز به ترمیم داشته باشید. به همین دلیل است که باید توصیه های قبل از کاشت ابرو را جدی بگیرید.

 

عدم توجه به توصیه های پس از پشت ابرو

رعایت توصیه های پس از کشت ابرو از این جهت اهمیت دارد که بی توجهی به آن می تواند کاشت ابروی موفقیت آمیز شما را بی‌نتیجه کند. اگرچه پزشک متخصص با مهارت و تبحر خود تمام گرافتهای مو را بدقت و متناسب به صورت طبیعی در محل ابروی شما قرارداده است، اما شما می توانید با بی توجهی به توصیه های پس از کشت ابرو علاوه بر تشدید عوارض پس از کاشت ابرو، نتیجه نهایی کار او را تحت تاثیر قرار دهید. چرا که هفته اول پس از کاشت ابرو برای حصول نتیجه موفقیت کاشت بسیار حیاتی است. حال اگر شما شست و شو، فشار، خارش ابرو، ورزش سنگین و سایر توصیه های مهم را نادیده بگیرید، نتیجه نهایی کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار میدهد و به این ترتیب نیاز به ترمیم پس از کاشت خواهید داشت.

ترمیم ابرو پس از کاشت چگونه انجام میشود

برای ترمیم ابرو پس از کاشت همانند روش کاشت ابرو نیاز به برداشت مو و انتقال آن به ناحیه پوست ابرو خواهید داشت.

اگرچه ترمیم ابرو مانند روش کاشت ابرو انجام می گیرد، اما تفاوت هایی نیز دارند. در ترمیم ابرو میزان نفوذ تارهایی که برای کاشت به کار گرفته می‌شود، متفاوت از پروسه کاشت ابرو است. در ترمیم ابرو جراح راحت‌تر می‌تواند گرافت ها را در جهت و زاویه مناسب برای رشد و دریافت حداکثر خون رسانی تغییر دهد.

در جلسه ترمیم بعد از کاشت به دلیل اینکه خواب و زاویه و فرم طبیعی ابرو ها تا حدودی شکل‌گرفته نگرانی چندانی بابت نحوه کاشت و زاویه سازی گرافت ها وجود ندارد و معمولاً در یک جلسه انجام می شود

 

اهمیت مهارت جراح در ترمیم ابرو

موضوعی که باعث میشود ترمیم ابرو و حتی کاشت ابرو موفقیت آمیز باشد، تخصص و میزان مهارت جراحی است که این کار را انجام می دهد. چرا که اگر متخصص شما مهارت کافی در زمینه کاشت گرافت های ابرو نداشته باشد نه تنها کاشت ابرو بلکه ترمیم ابروی کاشته شده شما نیز نتیجه مثبت نخواهد داشت.

به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین کلینیک و متخصص کاشت ابرو تحقیقات کامل انجام دهید تا بتوانید ابروی طبیعی پس از کاشت داشته و از داشتن ابروی زیبا لذت ببرید.

منبع : النا کلینیک

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

گاوصندوق آسانسوری یکی از تمهیدات امنیتی پیشرفته است که در فروشگاه هایی مانند طلا فروشی، عتیقه فروش و ساعت فروشی می تواند ضمانتی برای حفظ امنیت اشیاء با ارزش باشد. گاوصندوق آسانسوری که با نام هایی مانند گاوصندوق زیر ویترینی طلا فروشی، صندوق آسانسوری،  گاوصندوق ویترینی طلا فروشی و حتی گاوصندوق طلافروشی شناخته می شود مزایای بسیاری در این فروشگاه ها دارد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل گاوصندوق آسانسوری می پردازیم.

 

 

اهمیت خرید گاوصندوق آسانسوری

به طور کلی خرید گاوصندوق اقدام امنیتی برای حفاظت از اشیا و اموال با ارزش شما در خانه، محل کار، اداره، هتل و غیره می باشد. در این میان حفاظت از اشیای بسیار گرانبها مانند طلا و جواهر، ساعت های گران قیمت، اشیای با ارزش موزه ها و فروشگاه هایی از این دست که امنیت دو چندانی را نیاز دارند، این تمهیدات امنیتی می‌تواند از طریق گاوصندوق آسانسوری برقرار شده و ضریب اطمینان حفاظت از اشیا را به حداکثر برساند.

مزایای گاوصندوق آسانسوری یا زیر ویترینی طلافروشی

گاوصندوق آسانسوری هم وسیله ای برای نگهداری و حفاظت اشیای با ارزش شماست و هم به عنوان ویترین فروشگاه شما عمل می‌کند. به این ترتیب پس از پایان روز کاری می توانید با زدن یک دکمه ویترین فروشگاه خود را به همراه تمام اشیا روی آن در گاوصندوق قرار دهید.

برای فروشگاه هایی مانند طلا و جواهر و ساعت فروشی که چیدمان اشیا و محصولات آنها برایشان وقت گیراست، استفاده از گاوصندوق آسانسوری می‌تواند صرفه جویی در وقت چیدمان فروشگاه را برای آنها به دنبال داشته باشد.

به دلیل نوع ساخت بدنه و جنس گاوصندوق ویترینی و سرعت بالای باز و بسته شدن درب گاوصندوق آسانسوری، می توانید اطمینان داشته باشید که دسترسی سارقان به اشیای درون گاوصندوق تا حد بسیاری غیر ممکن می شود.

مزایای گاوصندوق آسانسوری

نحوه استفاده و راه اندازی گاوصندوق آسانسور طلا فروشی بسیار راحت است و تنها با زدن یک دکمه این کار انجام می شود.

گاوصندوق ویترینی طلا فروشی قابلیت ساخت اختصاصی متناسب با فضای مورد نیاز شما و همچنین ابعاد دلخواه شما را دارد.

استفاده از گاوصندوق آسانسوری حتی در زمانی که جریان برق وجود ندارد امکان پذیر است. در صورت قطع شدن برق می توانید به صورت دستی ویترین آسانسور را بالا و پایین ببرید.

نگهداری و خدمات پس از فروش این مدل از گاوصندوق ها نیز مانند سایر گاوصندوق ها توسط شرکت ها انجام شده و شما نگرانی بابت خدمات پس از فروش گاوصندوق آسانسوری یا ویترینی مغازه خود را ندارید.

این مدل از گاوصندوق ها ضد حریق و ضد انفجار است.

در ساخت گاوصندوق های زیر ویترینی یا گاوصندوق آسانسوری از ورق های فولادی مقاوم شده با ضخامت ۱۰ میلیمتر و همچنین از بتن مسلح فرموله با آرماتور ۱۶ میلیمتری استفاده می شود.

امکانات گاوصندوق ویترینی طلا فروشی

امکاناتی که گاوصندوق آسانسوری می تواند برای افزایش امنیت از آن بهره مند شود به صورت زیر است.

 این گاوصندوق ها قابلیت اختصاص رمز الکترونیکی را دارند.

 شما می توانید از حسگر اثر انگشتی و حسگر چشمی را برای این مدل از گاوصندوق ها استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید با ارسال اس ام اس از باز و بسته شدن درب آسانسور اطلاع پیدا کنید. بهترین قفل گاوصندوق که برای افزایش امنیت گاوصندوق طلافروشی یا آسانسوری بهتر است از آن استفاده کنید رمز ترکیبی است.

برای چیدمان انواع اشیا بر روی گاوصندوق آسانسوری قاب های فلزی در سایز ها و فرم های مختلف وجود دارد.

شما می توانید گاوصندوق آسانسوری خود را در ارتفاع ها و سطوح مختلف ویترین خود تنظیم و استفاده کنید.

 

بررسی عملکرد گاوصندوق آسانسوری

مکانیزم عملکرد گاوصندوق آسانسوری به یکی از حالتهای زیر است

سیستم جک و پیچ
سیستم جک و پیچ همان سیستم بال اسکرو  است که آلیاژ و پیچ و رزوه آن متفاوت است. از CNC در ساخت آن استفاده شده و بدون لرزش و اصطکاک است و به دلیل وجود بلبرینگ حرکت آن سریع انجام می شود. اما در مقایسه آن با عملکرد مدل بال اسکرو توصیه ما این است که به جای جک و پیچ از بال اسکرو استفاده کنید.

 سیستم هیدرولیکی
سیستم هیدرولیکی بسیار کارآمد بوده طراحی عالی دارد و از نظر سرعت با بال اسکرو برابری می‌کند. اما اگر بخواهیم آن را به دقت بررسی کنیم باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای ارائه خدماتی مانند تعمیر آن ممکن از زمان بیشتری در حدود چند روز نیاز داشته باشید. این در حالی است که در سیستم بال اسکرو مدت زمان لازم برای تعمیر گاوصندوق و ارائه خدمات آن یک ساعت است.

 سیستم بال اسکرو
سیستم بال اسکرو پیشرفته ترین نوع سیستم جک و پیچ است. این سیستم وارداتی است و استحکام آلیاژ آن بسیار بالاست. دوام و عمر بالایی دارد. به همین دلیل باید انتظار داشته باشید که سیستم بال اسکرو در مقایسه با سیستم جک و پیچ  اندکی گران‌تر بوده اما مهمترین مزایای آن این است که امنیت بیشتری داشته و دوام و طول عمر آن بیشتر است. از سوی دیگر خدمات و ارائه پشتیبانی آن از سوی فروشندگان بسیار راحت‌تر انجام شده و در زمان کوتاهی کلیه خدمات آن انجام می شود.

قیمت گاوصندوق زیر ویترینی طلا فروشی (گاوصندوق آسانسوری)

قیمت گاوصندوق آسانسوری طلافروشی یا گاوصندوق ویترینی و عوامل مختلفی بستگی دارد.

نوع ویژگی هایی که برای گاوصندوق در نظر گرفته‌اید و ابعاد مختلف گاوصندوق می تواند در قیمت گاوصندوق آسانسوری تاثیرگذار باشد. بنابراین برای این که اطلاع دقیقی از قیمت گاوصندوق طلافروشی آسانسوری داشته باشید، باید ابعاد دلخواه تان را به همراه ویژگی های مورد نیاز به فروشگاه گاوصندوق اعلام کرده و متناسب با سفارش خود، از قیمت آن را اطلاع پیدا کنید.

قیمت گاوصندوق آسانسوری ویترینی همه از همین شرایط پیروی می کند به این ترتیب بهتر است شرایط ابعاد و ویژگی هایی که برای سایز گاوصندوق ویترینی خود در نظر گرفته اید را به فروشند اعلام کنید و از آنها استعلام‌قیمت بخواهید.

گارانتی و خدمات پس از فروش گاوصندوق آسانسوری

گاوصندوق آسانسوری نیز مانند سایر گاوصندوق ها علاوه بر رعایت استاندارد های امنیتی از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند می شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که قبل از سفارش و خرید گاوصندوق طلافروشی آسانسوری خود از گارانتی و خدمات بعد از فروش آن اطمینان پیدا کنید.

حمل و نصب گاوصندوق طلافروشی

موضوع دیگری که در رابطه با صندوق آسانسوری مطرح می‌شود حمل گاوصندوق و نصب گاوصندوق آسانسوری است. همانطور که میدانید حمل گاوصندوق و نصب آن از جمله کارهای تخصصی است که بهتر است آن را به فروشندگان گاوصندوق بسپارید. این موضوع در زمینه گاوصندوق آسانسوری ویترینی که ابعاد بزرگتری داشته و برای نصب آن نکات مهم تری باید رعایت شود،  اهمیت دو چندان پیدا می‌کند.

منبع : فروشگاه گاوصندوق سعدین

  • xebohak860 xebohak860
  • ۰
  • ۰

به نقل از  ایلنا نیوز، افراد هنرمند و با سلیقه به جای دور انداختن آن‌ها سعی می‌کنند با به کار بردن تکنیک‌هایی، رنگ پوشش سطح روی کار را تغییر داده و جلوه زیبا و تازه‌ای به آن ببخشند. کار با ورق طلا و پودر طلایی یکی از این تکنیک‌های چشم‌نوازی است که در زیبا نشان دادن وسایل به کار می‌رود. علاوه بر آن، استفاده از ورق طلا و پودر طلایی، کاربردهای دیگری نیز دارد که در زیبا نشان دادن محیط به کار برده می‌شوند.

برای به کار بردن تکنیک ورق طلا علاقه و سلیقه از شروط اساسی و مهم است. در سال‌های اخیر با توجه به مناسب بودن قیمت ورق طلا نسبت به طلای اصلی، استفاده از ورق طلا محبوبیت زیادی داشته و با استقبال فراوانی مواجه شده است. نمایش زیبای وسایل تزئینی و دیگر وسایل منزل و یا محل کار که سازگاری با رنگ طلایی دارند، به راحتی با استفاده از تکنیک پودر طلا مقدور خواهد شد و دیگر لازم نیست هزینه‌های زیادی بابت خرید وسایل طلایی پرداخت شود. از جمله دلایلی که باعث گسترش کاربرد ورق طلا و پودر طلایی در زیبایی وسایل شده است، کاربری و استفاده آسان و راحت آن‌ها است. در ادامه این مقاله با معرفی ورق طلا و پودر طلایی،  را شرح خواهیم داد و به برخی موارد کاربری آن اشاره خواهیم کرد.

ورق طلا و پودر طلایی چیست؟

رنگ طلایی به دلیل درخشندگی و رنگ جذابی که دارد، یکی از پرطرف‌دارترین رنگ‌هایی است که در تزئینات وسایل داخلی خانه و محل کار و همچنین زیبا نشان دادن نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیدمان دکوراسیون وسایل تزئینی با رنگ طلایی، جلوه زیبایی به دکوراتیو منزل و محیط کاری می‌دهد و آن را چشم‌نواز می‌کند. نمونه مورد استفاده از طلا در کاخ‌های سلطنتی و زندگی اشراف و افراد ثروتمند بسیار مشاهده شده است. امروزه با توجه به افزایش قیمت بالای طلا، برای بهره‌مندی از این رنگ زیبا از متریال‌های خاصی به نام ورق طلا و لوازم مشابه آن مانند پودر طلایی استفاده می‌کنند.

برای جبران قیمت بالایی که طلای خالص دارد، فلزهای دیگری با پوشش رنگ طلایی به نام ورق طلا جایگزین مناسبی برای به کار بردن در زیبایی وسایل می‌باشد. با گسترش علم و فناوری، تولید پودر طلا و ورق طلا بسیار نازک و در اندازه دهم میلی‌متر امری ساده می‌باشد. این هنر، نیاز مصرف‌کننده برای وسایل تزئینی و یا به کار بردن در نمای داخلی و خارجی ساختمان را برطرف نموده است. کاربری و تکنیک ورق طلا و تکنیک پودر طلا بسیار آسان و راحت می‌باشد که در ادامه چند نمونه از آن را شرح می‌دهیم.

تکنیک‌های ورق طلا و پودر طلایی

ورق طلا را در دو نوع می‌توان تهیه و مورد استفاده قرار داد. نوع اول آن از طلای خالص و عیاردار ساخته می‌شود که با توجه به میزان عیار طلا و نوع کاربری، قیمت ورق طلا نیز متفاوت می‌باشد. نوع دیگری که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد از فلزهای مختلف تهیه شده است که پایه ساختاری طلا ندارند. متناسب با نوع کاربری در ابعاد مختلفی تهیه شده و با توجه به قیمت مناسب، کاربری‌های زیادی در امور صنعتی و تجاری دارند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاربرد ورق طلا به‌ عنوان تزئین لوازم خانه بیشتر بر روی سطح دیوار، پارچه و چوب، گچ‌بری و همچنین نقاشی‌های دکوراتیو می‌باشد. علی‌رغم کاربری بسیار آسانی که دارد نیاز به دقت بالایی در حین استفاده دارد تا جلوه زیبایی و تمیزی کار نمایان شود. یکی از موارد پرکاربرد ورق طلا در پایه‌ها و بدنه مبلمان‌های سلطنتی می‌باشد که برای این کار بیشتر از ورق طلا مایع که از ترکیب پودر طلا به دست می‌آید استفاده می‌شود. کار با این ورق طلا بسیار ساده‌تر از ورق طلا جامد است زیرا مانند رنگ بوده و به چسب نیاز ندارد. کاربردهای دیگر ورق طلا و پودر طلا در پتینه‌کاری می‌باشد که محبوبیت زیادی نیز داشته است.

روش کار ورق طلا و پودر طلا

قبل از این که ورق طلا مورد استفاده قرار بگیرد سطح مورد نظر را با چسب آغشته نموده و باید صبر کرد تا به طور کامل خشک شود. از آنجایی که ورق‌های طلا بسیار نازک هستند برای جداسازی آن نیز باید سلیقه به خرج داد تا ورق به دست نچسبیده و به راحتی جدا شود. برای این که ورق به راحتی روی سطح چسب خورده قرار بگیرد بهتر است روی تکه‌ای کاغذ کاملاً تمیز قرار داده شود. باید توجه داشت که ورق طلا بسیار حساس می‌باشد و به محض برخورد با چسب، چسبیده خواهد شد. برای قسمت‌هایی که ورق نچسبیده، می‌توان مجدد این فرآیند را تکرار کرد. با این عمل، درخشندگی و زیبایی خاصی در وسیله مورد استفاده قرار گرفته نمایان خواهد شد.

پودر طلا را هم به دو طریق می‌توان مورد استفاده قرار داد. در روش اول پودر طلا با روغن وارنیش و تینر ترکیب شده و رنگ طلایی با درخشندگی عالی حاصل خواهد شد. روش دیگر که درخشندگی و برقیت بیشتری نسبت به روش قبل دارد به این طریق است که در ابتدا پودر طلا را به مقدار معینی روغن جلا ترکیب می‌دهند. سپس با افزودن مقداری تینر، خاصیت مایع به ترکیب داده می‌شود. این مایع باید به اندازه کافی مخلوط شود تا دانه‌های پودر طلایی وجود نداشته باشد. پس از آن که مخلوط کاملاً استراحت کرد، به راحتی با استفاده از قلم‌مویی روی سطوح مورد نظر نقاشی می‌شود. یک روز بعد از نقاشی پودر طلا می‌توان مقداری اسپری کیلر براق یا مات نیز بر روی سطوح پاشید تا درخشندگی عالی داشته باشد.

 خرید پودر طلا و ورق طلا

برای این که بتوان بهترین استفاده از ورق طلا و پودر طلا را برد باید در زمان خرید به کیفیت آن توجه بیشتری شود. زیرا متأسفانه محصولات غیراصل و تقلبی زیادی در بازار پیدا می‌شود که استفاده از آن‌ها، انتظاری که می‌بایستی داشت را حاصل نخواهد کرد. در این راستا فروشگاه سوپر ابزار پارس با سال‌ها سابقه فعالیت در زمینه تهیه و فروش انواع وسایل و ابزار ساختمانی و باغبانی دارد از مراکز معتبر خرید ورق طلا و پودر طلا اصل می‌باشد. تضمین اصالت و قیمت مناسب محصول توسط این فروشگاه باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های معتبر داخلی، نمایندگی فروش محصولات خود را به آن اعطا نمایند. با مراجعه به سایت فروشگاه سوپر ابزار پارس می‌توان با مشاهده انواع محصولات، از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این فروشگاه استفاده کرد.

منبع : https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1113426-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B1%D9%82-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C

  • xebohak860 xebohak860