پنل sms

  • ۰
  • ۰

سئو مانند هر علم دیگر، اصطلاحات و واژه نامه خاص خود را دارد. فرقی نمی کند که فرد تازه کاری در زمینه سئو سایت باشید یا اینکه متخصص سئو باشید، در هر صورت باید با اصطلاحات سئو آشنا باشید. داشتن اطلاعات کافی درباره اصطلاحات و واژه نامه SEO، بخش مهم از فرآیند آموزش سئو میباشد، به همین خاطر در این مقاله از سایت وب وان، تصمیم گرفته ایم که لیست کاملی از اصطلاحات سئو را به شما ارائه کنیم.

لیست اصلاحات کلی نامه سئو


به منظور سهولت یادگیری، ما واژه هایی که مربوط به یک بخش هستند را در یک دسته قرار داده ایم، این دسته ها عبارتند از سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، الگوریتم های گوگل، تجزیه و تحلیل گوگل، ابزارهای سئو، هاستینگ، کدهای برنامه نویسی، سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه، ایندکسینگ و تحقیق کلمات کلیدی.

سئو چیست؟


سئو، مجموعه تکنیک هایی است که برای بهینه سازی سایت و محتواهای داخل آن استفاده می شود. اگر تکنیک های سئو سایت به درستی اجرا شوند، پس از مدتی صفحات سایت به ازای کلمات و عبارات کلیدی در رتبه های برتر نتایج نمایش داده خواهند شد. برای سئو اصولی باید از عملکرد موتورهای جستجو، بهترین و پرسرچ ترین کلمات و عبارات کلیدی، هدف کاربر از جستجو و ابزارهای سئو درک کاملی داشت.

سئو کلاه سفید


تمام تکنیک هایی که با دستورالعمل های گوگل همخوانی و متناسب باشد، روش های سئو کلاه سفید نامیده می شوند. معمولا مدت زمان زیادی باید بگذرد تا روش های سئو کلاه سفید، تاثیر خود را بگذارند اما این تکنیک ها تضمینی هستند.

سئو کلاه سیاه


سئو کلاه سیاه به مجموعه تکنیک ها و روش های سئو می گویند که برخلاف قوانین گوگل هستند و در واقع به منظور فریب الگوریتم های گوگل و کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج انجام می شوند. اگر گوگل متوجه این اعمال بشود، وب سایت مورد نظر را جریمه میکند.


سئو کلاه خاکستری


سئو کلاه خاکستری یکی از پر تکرار ترین اصطلاحات سئو میباشد و منطقه ای بین سئو کلاه سفید و سیاه است. یک متخصص سئو با استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری می تواند تعادل را حفظ کند. با اینکه تکنیک های سئو کلاه خاکستری به اندازه سئو سیاه خطرناک نیستند، اما باز هم توصیه میشود که از روش های سئو کلاه سفید استفاده نمایید.


اصطلاحات سئو داخلی
سئو داخلی (on-page seo)


بدون شک، سئو داخلی یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو میباشد. تمام اقداماتی که داخل سایت برای افزایش رتبه سایت انجام می شود، جزء تکنیک های سئو داخلی هستند. این فعالیت ها شامل بهینه سازی متا تگ ها، انتشار مقالات و محتواهای با کیفیت، درج تصاویر، بهینه سازی ساختار سایت و URLها میباشند.


تگ alt

یک کد HTML است که برای درج متن برای یک تصور استفاده می شود. هدف از این اصطلاح سئو، این است که اگر به هر دلیلی که نتوانیم عکس را ببینیم، به کمک تگ ALT یا متن جایگزین بتوانیم به موضوع عکس پی ببریم.


نرخ پرش (bounce rate)


درصد بازدیدکنندگان سایت است که بعد از مدت بسیار کوتاهی از سایت شما خارج می شوند. بسته به نوع سایت و کسب و کار، نرخ پرش متفاوت است. اگر چه نرخ پرش بالا نشان دهنده مشکلی در سایت است، اما طبق گفته گوگل، این مورد عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیست.


بردکرامب (breadcrumb)


برد کرامب یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو است. در واقع بردکرامب یک راهنمای مسیر است که به شما میگوید الان در کدام صفحه هستید و چگونه به این صفحه رسیده اید.


لینک سازی داخلی (internal link)


فرآیند لینک دهی یک صفحه به دیگر صفحات همان سایت را لینک سازی داخلی می گویند.


ارتباط معنایی


میزان ارتباط بین دو یا چند عنصر ارتباط معنایی نام دارد. کاربرد ارتباط معنایی در سئو، استفاده از روابط بین متغیرها در رتبه بندی وب سایت ها میباشد.


تجربه کاربری (user experience)


احساس و تجربه کلی کاربران پس از تعامل با یک سایت، خرید آنلاین و غیره. عوامل زیادی در خوب یا بد بودن تجربه کاربری یک سایت تاثیرگذار هستند، مانند سرعت سایت، قالب و نحوه هدایت کاربر، نوار دسترسی، اندازه فونت کلمات و غیره.


هدف کاربر از جستجو (search intent)


کاربر چگونه خواسته ها، نیازها و سوالات خود را در موتور جستجو مطرح میکند؟ چه کلمات کلیدی بیشتر توسط کاربران استفاده می شوند؟ تعیین هدف و قصد کاربر از جستجو یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید پیش از نوشتن محتوا و درج آن انجام دهیم.


ترافیک (traffic)


کاربران و حتی گاهی اوقات ربات هایی که از سایت شما بازدید میکنند جزء ترافیک سایت محسوب می شوند.


جستجوی ارگانیک (Organic search)


میزان بازدید طبیعی یک صفحه را ترافیک ارگانیک آن می گویند، یعنی وقتی که یک سایت بدون هیچ لینک پولی و تبلیغاتی در صفحه نتایج ظاهر شود، کاربرانی که روی لینک سایت کلیک کنند، باعث افزایش ترافیک طبیعی یا ارگانیک سایت می شوند.


صفحه فرود (Landing page)


صفحه فرود هم یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که احتمالا زیاد به گوشتان خورده است. صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از صفحات مهم سایت است که برای افزایش نرخ تبدیل سایت طراحی می شود، در واقع هر صفحه ای که کاربر از گوگل به آن مراجعه کند، یک صفحه فرود میباشد.


صفحه یتیم (orphan page)


صفحه ای که از هیچ صفحه ای در سایت به آن لینک داده نشده باشد، صفحه یتیم است.


Dwell time


از زمانی که کاربر وارد یک سایت می شود و یک واکنشی مانند لایک، اسکرول و غیره را انجام میدهد تا زمانی که سایت را ترک میکند، dwell time نامیده می شود. dwell time یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو می باشد زیرا اگر این عدد پایین باشد، نشان دهنده مشکل جدی در سئو داخلی یا سئو تکنیکال آن میباشد.

ادامه مقاله

  • ۰۰/۰۸/۱۱
  • xebohak860 xebohak860

اصطلاحات سئو

سئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی