پنل sms

  • ۰
  • ۰


آیا این پست را از یک دستگاه تلفن همراه می خوانید؟ من مطمئن هستم ، با توجه به اینکه 80٪ کاربران اینترنت تلفن هوشمند دارند.

بازاریابان و مصرف کنندگان خدمات وب خود را از طریق تلفن همراه آغاز می کنند. به ویژه بازاریابان دیجیتال از اجرای کمپین های تلفن همراه بسیار هیجان زده هستند ، زیرا آنها می دانند که کاربران موبایل خریداران با انگیزه هستند.

به گفته Salesforce ، " 68٪ شرکت ها  بازاریابی موبایل را در استراتژی کلی بازاریابی خود ادغام کرده اند."

هرچه زودتر شروع به تماس با آنها کنید و مشکلات آنها را حل کنید ، نتایج بیشتری در تجارت خود کسب خواهید کرد.

مخفی نیست که ایجاد یک تجارت آنلاین موفق  چالش هایی دارد. یکی از این موارد دانستن نحوه تعامل با مشتریان بالقوه در سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف است .

نه تنها بهترین نتیجه را از تلفن همراه خواهید گرفت ، بلکه درک خوب نحوه عملکرد بازاریابی موبایل شما را در کنترل کامل بازاریابی خود قرار می دهد.

بگذارید با یک تعریف سریع شروع کنم.

 

بازاریابی موبایل چیست؟

آندریاس کاپلان  بازاریابی موبایل را چنین تعریف می کند:

"هر فعالیت بازاریابی از طریق یک شبکه فراگیر که مصرف کنندگان به طور مداوم با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه شخصی به آن متصل می شوند ، انجام می شود."

ویکی پدیا  آن را به عنوان " بازاریابی در دستگاه همراه یا با آن" تعریف می کند.

مارگارت روس  آن را چنین تعریف می کند:

"به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی طراحی شده برای تحویل به تلفن های همراه ، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های دستی ، معمولاً به عنوان یک م aلفه از یک کمپین چند کانال."

من آن را به عنوان بازاریابی برای کاربران تلفن همراه تعریف می کنم .

What-is-Mobile-Marketing.jpg

تلفن های همراه در حال تغییر نحوه ارتباط مخاطبان و مشتریان با برند شما هستند. افراد از طریق تلفن های خود به وب سایت شما مراجعه می کنند ، ایمیل های شما را در تلفن های هوشمند باز می کنند و از طریق تلفن های خود از فروشگاه شما خرید می کنند.

قرار دادن مشاغل خود  در جایی که مشتریان هستند - در حال حرکت - چیزی است که در مورد بازاریابی تلفن همراه انجام می شود. هر برنامه بازاریابی امروز که بازاریابی موبایلی را نادیده بگیرد ، یک برنامه ناموفق است.

image00.jpg

 

تاریخچه مختصری از بازاریابی موبایل

تاریخچه بازاریابی تلفن همراه  به زمانی بازمی گردد که اولین پیام کوتاه و کد کوتاه تلفن همراه تجاری در سال 2003 راه اندازی شد .

پونتیاک و نایک  دو مارکی بودند که در سال 2005 کمپین های پیامکی را راه اندازی کردند. این زمانی بود که هر دو مارک فهمیدند آینده بازاریابی موبایل است زیرا مردم دیوانه تلفن های همراه بودند.

43

 

image09.jpg

تا سال 2013 ، اندروید و iOS بر بازار تسلط یافته بودند و این زمانی است که برنامه ها محبوب می شوند و تلفن های هوشمند جای تلفن های همراه سنتی را می گیرند.

تا سال 2014 ، تعداد  کاربران تلفن همراه بیش از تعداد کاربران رایانه بود و افراد از طریق تلفن های خود به اینترنت دسترسی داشتند.

امروزه 89٪ از وقت تلفن همراه  صرف برنامه ها می شود در حالیکه 11٪ باقیمانده به وب سایت ها اختصاص می یابد. این دلیل شماره یک است که 71٪ بازاریابان می گویند بازاریابی موبایل در تجارت آنها مهم است ، در حالی که 68٪ مارک ها بازاریابی موبایل را در استراتژی کلی بازاریابی خود ادغام کرده اند.

مارک هایی که فاقد استراتژی بازاریابی موبایل هستند باید در استراتژی بازاریابی خود تجدید نظر کنند ، زیرا همه این برندها در هر ثانیه مشتری خود را از دست می دهند .

image10.jpg

 

چرا بازاریابی موبایل؟

چرا امروزه بازاریابی از طریق موبایل اینقدر مهم است؟ ممکن است شما کاملاً آگاه نباشید ، اما بیایید برخی از دلایل توجه غیرمستقیم به آن را بررسی کنیم:

تصویر 40

اما این همه ماجرا نیست. یک کاربر متوسط ​​تلفن همراه روزانه 90 دقیقه  روی تلفن خود می گذراند ، در حالی که مصرف کنندگان آمریکایی روزانه 220 دقیقه  در تلفن خود صرف می کنند. این زمان متوسط ​​هر روز در حال افزایش است.

image02.png

هیچ راه آسان تری برای دستیابی به مصرف کنندگان وجود ندارد. به شرط داشتن استراتژی جامع بازاریابی از طریق تلفن همراه ، می توانید در هر مکان و هر زمان به آنها دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی موبایل به جایی می رسد که سایر کانال های بازاریابی به سادگی از آن استفاده نمی کنند. بنابراین می توانید به یک ایده برنامه جدید برسید .

2) شخصی: تلفن همراه وسیله شخصی است. طبق یک تحقیق تحقیقاتی ، 91٪ از کاربران  تلفن همراه در طول روز تلفن خود را در یک بازه قرار می دهند.

هنگامی که از طریق تلفن همراه با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار می کنید ، نام تجاری شما در همان دسته دوستان و خانواده کاربر قرار می گیرد.

افراد بهتر با مارک هایی ارتباط برقرار می کنند که ارتباط یک به یک با آنها برقرار می کنند و چیزی بهتر از تلفن همراه برای ایجاد این ارتباط شخصی وجود ندارد.

3) فوری: اگر مجبور باشید بلافاصله برای مشتریان خود پیامی ارسال کنید ، چه رسانه ای را انتخاب می کنید؟

تحقیقات  نشان می دهد 90٪ پیامک ها در کمتر از سه دقیقه خوانده می شوند ، در حالی که در مطالعه دیگری نشان داده شده است که پیامک ها 98٪ سرعت باز دارند .

image03.png

بازاریابی موبایلی فقط دسترسی فوق العاده ای ندارد بلکه پیام را فوراً تحویل می دهد. برخلاف بازاریابی از طریق ایمیل که نرخ پاسخ  فقط 6٪ است ، پیام پاسخ نامه استثنایی 45٪ است.

پیام های متنی فوراً تحویل داده می شوند ، بلافاصله خوانده می شوند و نتایج سرسام آور برای مارک ها ایجاد می کنند.

4) تجارت الکترونیکی موبایل: مصرف کنندگان خرید از دستگاه های تلفن همراه خود را ترجیح می دهند. بیش از 44٪ از وقت صرف شده  در اینترنت برای تلفن های همراه است. تا 78٪ از جستجوهای تلفن همراه  منجر به خرید شده است.

تصویر 04

تجارت موبایل به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود در آینده بر تجارت الکترونیک تسلط داشته باشد. تجارت موبایل  34٪ تجارت الکترونیکی جهانی را در سال 2016 نسبت می دهد و انتظار می رود تا سال 2017 31٪ رشد کند.

هیچ بهانه ای برای کسب و کارها وجود ندارد که بازاریابی با تلفن همراه را نادیده بگیرند. یا تو چی فکر می کنی؟

5) مقرون به صرفه: بازاریابی موبایل  در مقایسه با سایر تکنیک های بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است.

به عنوان مثال ، اجرای یک تبلیغ در تلویزیون بسیار گرانتر از اجرای یک کمپین پیام کوتاه یا ایجاد یک وب سایت بهینه شده برای تلفن همراه است. بنابراین در دراز مدت درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

6) مشارکت مشتری: اگر مشتری در تلفن های همراه خود تجربه خوبی با برند شما داشته باشند ، اعتماد بهتری به شما می دهند. تحقیقات  نشان می دهد که 61 درصد از افراد وقتی از طریق تلفن های همراه خود با وب سایت مشکلی ندارند ، با نظر تجاری خوبی برخورد می کنند.

60

وب سایت بهینه سازی شده برای موبایل و استراتژی بهتر بازاریابی موبایلی  نه تنها باعث افزایش فروش نمی شود بلکه مجموعه ای از مشتریان راضی و خوشحال خواهید داشت که برای سالهای آینده به برند شما پایبند خواهند بود.

 

بازاریابی موبایل چگونه کار می کند

بازاریابی موبایلی مشابه انواع دیگر بازاریابی کار می کند . تنها یک تفاوت وجود دارد - مشتریان شما از تلفن همراه خود برای یافتن و دستیابی به تجارت شما استفاده می کنند.

به طور خلاصه ، شما از طریق دستگاه های تلفن همراه آنها را هدف قرار می دهید ، متصل می شوید و با آنها ارتباط برقرار می کنید.

در حال حاضر ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها و کنسول بازی دستگاه های نوظهوری هستند  که مردم برای اتصال به اینترنت از آنها استفاده می کنند. در حقیقت ، 80٪ کاربران اینترنت از تلفن های هوشمند استفاده می کنند.

تصویر 51

مشتریان شما از قبل در تلفن همراه هستند ، بنابراین شما باید در آنجا باشید. اگر برند خود را از طریق تلفن های همراه خود در مقابل آنها قرار ندهید ، رقبای شما این کار را خواهند کرد (بیشتر آنها هنگام خواندن این کار را انجام می دهند).

بنابراین بیایید به طور خلاصه به نحوه عملکرد بازاریابی موبایل نگاهی بیندازیم:

من). یک استراتژی بازاریابی موبایل تدوین کنید. (در زیر بحث شده است)

ii) بر اساس اهداف و استراتژی تجاری خود ، نوع بازاریابی موبایلی مربوطه را انتخاب کنید (در زیر بحث می شود)

III) برای بهتر کردن استراتژی ، آن را پیگیری ، تجزیه و تحلیل کرده و آن را تغییر دهید.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی موبایل تدوین کنیم

بازاریابی موبایل شامل کل فعالیت هایی است که با استراتژی تجارت و استراتژی کلی بازاریابی مرتبط هستند. بازاریابی موبایل  برای همه مشاغل در تمام مدت یکسان نیست. متفاوت است - بسیار متفاوت است.

تصویر 48

در اینجا مراحلی وجود دارد که مارک ها برای موثر در بازاریابی موبایل باید به آن پایبند باشند:

  • اهداف را برای بازاریابی موبایل تعریف کنید
  • مخاطبان و بازارهای هدف موبایل را تعریف کنید
  • موبایل برو
  • ادغام کنید

1) اهداف را برای بازاریابی موبایل تعریف کنید

با یک هدف ، یک هدف شروع می شود. بدون آن نمی توان خیلی دور رفت.

آیا می خواهید از مخاطبان موبایل سرنخ بگیرید؟ آیا می خواهید یک کمپین تبلیغاتی موبایل اجرا کنید؟ آیا قصد دارید کوپن ها را از طریق متن برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید تا فروش در مکان های خاص جغرافیایی افزایش یابد.

اهداف خود را واقع بینانه و در عین حال چالش برانگیز نگه دارید.

39

"با توجه به اینکه مصرف کنندگان در مناطق مهم روستایی هند از تلویزیون و برق بی وقفه دسترسی ندارند ، هندوستان یونیلور برای کسب سهم بیشتر صدا نیاز به خلاقیت داشت."

Unilever کانال سرگرمی تلفن همراه خود را راه اندازی کرد  که از طریق شماره رایگان قابل دسترسی بود.

در نتیجه ، تبلیغات سه مارک Unilever بیش از 20 میلیون بار شنیده شد و فقط در مدت شش ماه ، Unilever 8 میلیون مشترک جدید با کانال خود با بیش از 12 میلیون مشترک به دست آورد.

image07.jpg

تا زمانی که هدف مشخصی داشته باشید ، می توانید این کار را با بازاریابی موبایل انجام دهید.

2) مخاطبان و بازارهای هدف موبایل را تعریف کنید

بازار هدف و مخاطب مورد نظر برای کمپین بازاریابی تلفن همراه شما می تواند با مخاطب هدف کسب و کار شما یکسان باشد یا کاملاً متفاوت باشد.

سوال:  چگونه تشخیص می دهید که یکسان یا متفاوت است؟

پاسخ:

  • پژوهش.

ساده ترین استراتژی توسعه شخصیت های خریدار است . س Askال کنید ، نظر سنجی و مصاحبه انجام دهید و نقش آفرینی کنید.

17

Google Analytics  و Alexa  دو ابزار خوب برای شروع با جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان فعلی خود هستند.

3) موبایل بروید

وب سایت خود را از طریق تلفن همراه پاسخگو نشان دهید  - اگر قبلاً از آن استفاده نکرده است.

چرا؟

زیرا هنگامی که از طریق تلفن همراه با مخاطبان هدف خود تماس می گیرید ، آنها به احتمال زیاد قبل از اقدامی از وب سایت شما بازدید می کنند.

نداشتن یک وب سایت بهینه شده  برای موبایل به معنای هدر دادن پول خود و از دست دادن مشتری است. حتی ممکن است مخاطبان خود را آزار دهید.

image26.jpg

بیش از 57٪ از مشتریان  اگر تجربه استفاده از تلفن همراه را با آن داشته باشند ، وب سایتی را به دیگران توصیه نمی کنند. آیا می خواهید خریداران احتمالی خود را اذیت کنید یا قصد خدمات رسانی به آنها را دارید؟

22

یک وب سایت پاسخگو به تلفن همراه برای استراتژی تلفن همراه شما لازم نیست ، اما دارای مزایای مختلفی  مانند بهبود در رتبه بندی جستجوی ارگانیک ، کاهش زمان بارگذاری ، تعامل بهتر کاربر و غیره است.

تصویر 13

صرف نظر از اینکه شما با بازاریابی پیامکی ، استراتژی های بازاریابی برنامه یا تبلیغات موبایل وحشی هستید ، وب سایت شما باید برای موبایل بهینه شود  و باید در تمام دستگاه ها کاملاً نمایش داده شود.

29

4) Integrate

سرانجام ، فعالیت های تجاری خود را با استراتژی تلفن همراه ادغام کنید تا مشتریان انتظارات خود را بدست آورند.

حدود 44٪ از هزاره ها  می خواهند مارک های مورد علاقه خود با انسان از طریق تلفن همراه ارتباط انسانی برقرار کنند در حالی که 39٪ دیگر می خواهند مارک های آنها در شبکه های اجتماعی فعال باشند.

35

تلفن های همراه در درجه اول برای معاشرت استفاده می شوند. شبکه های اجتماعی ، پشتیبانی مشتری ، بازاریابی محتوای دیجیتال و سایر فعالیت های تجاری خود را ادغام کنید. مشتریان شما مشتاق ارتباط با شما از طریق تلفن همراه هستند.

آنها را ناامید نکنید.

  • ۹۹/۰۸/۱۶
  • xebohak860 xebohak860

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی